تحقیق مدیریت پسماند

دسته بندي : علوم پایه » محیط زیست
دانلود تحقیق با موضوع مدیریت پسماند،
در قالب word و در 54 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
. امروزه با افزايش جمعيت و گسترش دائمي شهرها, نياز انسان به مواد مصرفي روز به روز بيشتر مي شود و زياد شدن مواد مصرفي موجب افزايش زباله مي گردد كه انسانها به نحو فزاينده اي آنها را به محيط زيست تحميل مي نمايند. بايد توجه داشت كه اين زباله ها از عوامل آلودگي به شمار مي رود و نه تنها زندگي حيوانات و گياهان را به خطر مي اندازند بلكه به آلودگي خاك, آبهاي زير زميني و در برخي موارد مرگ و مير آبزيان منجر مي شود. بطور مثال در ايران فقط طي سالهاي 65- 1335 بمدت 30 سال جمعيت شهرها از حدود 6 ميليون به 26 ميليون افزايش يافته و اين در حالي است كه جمعيت روستاها از 13 به 22 ميليون رسيده است و اين ارقام گوياي رشد نامتناسب شهرها و توليد زباله بيشتر را در پي خواهد داشت.
اخيراً در جهان در رابطه با طرح تبديل و استفاده از گاز حاصل از مواد دفعي (LFG) موج جديدي ايجاد شده است. مثلاً در آمريكا اين موج بيشتر ناشي از بندهاي مربوط به نيروگاههاي كوچك در قانون معروف به Parpa بوده است.
گاز متان كه خود 60% از LFG را تشكيل ميدهد يكي از گازهاي گلخانه اي است كه از لحاظ پتانسيل ايجاد پديده گلخانه اي, هم ارزش CO2 است و در ضمن علاوه بر اينكه اين ماده قابل انفجار است در صورت عدم كنترل صحيح مي تواند باعث آلودگي آبهاي زير زميني شود.
گروهي از افراد عادي فكر مي كنند كه چون اين گاز از زباله ها و مواد دفعي حيوانات بدست آمده است گازي خطرناك است و سوختن آن نيز نا مطمئن است ولي بايد گفت موضوع بر عكس است در واقع بايد متذكر شد كه از لحاظ مواد حاصل از احتراق (NO2, VOC, HS, CO) گاز متان داراي آلودگي كمي باشد و چون دماي شعله آن پائين است ميزان NO2 آن حدود 60 درصد كمتر از احتراق گاز طبيعي خواهد بود و از لحاظ علمي اين گاز از انجام مجموعه اي از واكنشهاي زيست شيميايي بر روي مواد آلي تجزيه پذير موجود در مواد دفعي طي شرايط بي هوازي توليد مي گردد.
طي ساليان اخير در اروپا نيز تكنولوژي بيوگاز بسيار مورد توجه قرار گرفته و بزرگترين مركز بيوگاز اروپا بنام مركز Rautenwey در وين پايتخت اتريش قرار دارد كه در آن از گاز حاصل از دفن زباله ها براي توليد 8 مگاوات الكتريسيته استفاده مي شود و گروه ديگري از كشورها حتي از اين هم فراتر رفته اند و بدنبال آن هستند كه از اين گاز حاصله در تكنولوژي پيل سوختي خود استفاده نمايند تا بدين وسيله ارزش افزوده محصول توليدي را بالاتر برند.
محل مصرف بيوگاز از انعطاف پذيري بالايي برخوردار است و از كوره يك آبگرمكن ساده تا يك پيل سوختي را شامل مي شود.
دسته بندی: علوم پایه » محیط زیست

تعداد مشاهده: 2808 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 54

حجم فایل:167 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 54 صفحه، قابل ویرایش.