تحقیق بيماري Ms يکي از شايعترين بيماريهاي مزمن نورلوژيک

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع بيماري Ms يکي از شايعترين بيماريهاي مزمن نورلوژيک ،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امروزه بهترين راه ديدن پلاکهاي Ms انجام MRI است،گر چه ارتباطي بين تعداد پلاکها و شدت علائم باليني وجود ندارد. 
عوارضي که بيماران مبتلا به Ms ممکن است در نهايت گرفتار آن شوند شامل کاهش توان بينايي، فلج اسپاستيک اندامها و زمين گيرشدن، اختلال در کنترل اسفنکترها، ناتواني جنسي بويژه درمردان ، زخمهاي بستر و عفونتهاي ناشي از آن، عدم تعادل بدني و وابسته شدن به ديگران، در  موارد پيشرفته آتروفي مغز و نارسايي گفتاري شديد، صرع( 5 تا 10 درصد موارد) افسردگي و ترمور شديد هنگام فعاليت مي‌باشد. 
هنوز درمان قطعي و موثري براي اين بيماري پيدا نشده است ولي در مرحلة حاد يا شديد آن از کورتيکو استروييدها بصورت پالس تراپي به مدت 3 تا 4 روز استفاده مي‌شود. برخي تزريق وريدي سيکلو فسفاميد را در طول 10 تا 14 روز توصيه کرده‌اند. 
براي پيشگيري از بازگشت بيماري نيز پيشنهادهاي گوناگوني ارائه شده است که عبارتند از دوز کم کورتيکو استروييد، پلاسما فرز، روغن آفتابگردان، رژيم کم چربي و روشهاي ديگري که تا کنون هيچيک کارايي چنداني نداشته اند. 
همانطور که اشاره شد، Ms يک بيماري مزمن با سيري متغير و گاها پيش رونده است که ممکن  است در نهايت به عوارض جدي و ناتوان کننده دربيمار منجر شود از سويي ديگر به دليل عدم وجود تستهاي تشخيصي  قطعي در بيماري Ms ، تشخيص بر پايه ظهور  علائم و نشانه‌هاي مختلف درگيري CNS همراه با دوره هاي تخفيف و تشديد مي‌باشد و تشخيص قطعي بيماري در اولين حمله با اطمينان بالا نسبتاً کمتر صورت مي‌‌گيرد.
با توجه به اين موارد، شناخت شايعترين نمود‌هاي باليني بيماري Ms درهنگام ظهور بيماري مي‌تواند در کنار علائم آزمايشگاهي در تشخيص به موقع بيماري در جهت کمک به بيمار به منظور حفظ توانايي و عملکرد طبيعي و جلوگيري از بروز عوارض ناتوان کننده و تحميل هزينه هاي کمتر به بيمار و سيستم درماني کشور کمک کننده باشد، لذا مطالعه اخير بر اين پايه صورت گرفته است. 

دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 520 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:141 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.